لب پاشویه

روح من در جهت تازه اشیا جاریست

لب پاشویه

روح من در جهت تازه اشیا جاریست

۸ مطلب در خرداد ۱۳۹۲ ثبت شده است

هنگامی که مشعل حماس برای ایران نمی سوزد...

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

در بررسی تحولات منطقه باید به واقعیات جاری در غزه التفات ویژه نمود...آنچه من را بر آن داشت تا در مورد وضعیت مقاومت فلسطین بنویسم قرار گرفتن حوادث مهم درکنار یکدیگر و ایمیج شکل گرفته برای مخاطب نکته بین است. و البته در این میان بازتاب رسانه ای موضع گیری ها مبنای تحلیل هر کسی است که از بیرون به موضوع می نگرد.

با شکل گیری جنگ 8 روزه و پیروزی تاریخی مقاومت فلسطینی در این مواجهه حوادث سیاسی قبل و بعد آن حائز اهمیت بسیار گشته و در رسانه ها به طور مضاعفی برجسته شده است. در چنین شرایطی و  با وجود فکت های سیاسی متعدد هر نفس تحلیل گری شامه اش را تیز می کند.

 


مهم ترین اتفاق قبل از شروع جنگ سفر خارق العاده حمد امیر قطر به غزه بود که سوال های زیادی را در اذهان ایجاد می نمود که امیر قطر اینبار برای غزه چه نقشه ی شومی در ذهن خبیثش دارد؟!؟! در گام نخست شیخ قطری در سفرش به غزه در قبال کمک مالی به دولت حماس در غزه خواستار قطع ارتباط آنها با ایران شد. بعد از شروع جنگ نیز گمانه زنی های جدیی در مورد اینکه حمد نقش دست اولی در ترور احمد الجعبری و حمایت بی‌دریغ از رژیم صهیونیستی داشته منتشر شد.

  • پسر روشن آب

میان ما و میانمار

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۲۳ ب.ظ | ۰ نظر

میانمار (برمه سابق) روی نقشه به سختی در بین کشور های جنوب شرق آسیا قابل تشخیص است. کشور کوچکی که این روزها شاهد جنایتی بزرگ است . میانمار جدا از مرزهای آبی اش با خلیج بنگال و دریای آندامان در اقیانوس هند با 5 کشور دیگر شامل : تایلند ، لائوس ، چین ، هند و بنگلادش مرز زمینی دارد لیکن فاجعه در ایالت راخین روی می دهد که تنها راه مفر زمینی آن مرز بنگلادش می باشد که همان نیز توسط دولت شیطانی میانمار مسدود است.

این کشور در آمار و ارقام جهانی اولین رتبه ها را در بدترین ها به خود اختصاص داده تا میانمار را با افتخار در ردیف فقیر ترین ، بی سواد ترین ، توسعه نیافته ترین و در واقع خر تو خر ترین سرزمین های این کره خاکی قرار دهد.

این کشور که سابقا از مستعمرات دولت بریتانیای کثیف بوده است هم اکنون تماما بر پایه ی تبعیض قومیتی بنا نهاده شده ودولت یکسره نطامی آن براساس قانون شهروندی مصوب 1982 از میان 144 قومیت موجود در میانمار 9 دسته را از این حق محروم کرده است که اصلی ترین و بزرگترین ایشان قوم روهینگیا می باشد قومی 100% مسلمان  و حنفی مسلک که جمعیت آن ها توسط منابع دولتی 6 میلیون نفر اعلام می شود. همچنین طبق آمار غیر رسمی جمعیت این قوم به 8 میلیون نفر هم می رسد. مع الاسف منابع داخلی هیچ یک از این دو رقم را منعکس نمی کنند بلکه از لفظ صدها هزار نفر و در برخی موارد 800 هزار نفر استفاده می کنند در حالی که این رقم حداقل رقم تعیین شده از سوی دولت برای اخراج مسلمانان است.

  • پسر روشن آب

ظاهر و باطن یک برائت!

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۲۰ ب.ظ | ۰ نظر

بیش از یک هفته از شکل گیری اعتراضات گسترده مسلمانان جهان در محکومیت جهان غرب بخصوص آمریکا می گذرد.

نکته حائز اهمیت اینکه دیگر مسئله واکنش به یک زباله سینمایی نیست بلکه شرایط به نحوی تغییر کرده که فیلم برائت از مسلمین به واقعیت برائت مسلمین از کفر بدل شده است.

 

درست است که این تفاله تصویری خیلی غیر منتظره و زیاد از حد بولد شد و شاید احساس کنید نسبت به سابقه موجود واکنش ها نامتوازن بوده لیکن ماهیت پس زمینه داوری احساسی و عاطفی است نه خشک و محاسباتی.

  • پسر روشن آب

قتلگاه انقلاب اسلامی(فلج تئوریک در برابر یک فیلم)

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

اکران محدود یک فیلم موهن در امریکا و سپس پخش آن توسط یک شبکه سلفی-سعودی به نام النصر مصر و همزمان انتشار آن در فضای سایبر و البته جنجال رسانه ای پیرامون آن ما را دچار یک غفلت اساسی نمود.

اما در این میان نقطه امیدوار کننده پهنه جغرافیایی گسترده واکنش ها و اعتراضات مردمی بود که ره آورد حداقلی ان برای ایران گذر از دوران تک صدایی و یک دستی و ورود به روزگاری که پر صلابت ترین زهر چشم ها از امریکا در خیابان های مصر ، لیبی ، سودان و تونس گرفته می شود.

در این میان کسانی هم بودند که خود را مسلمان آن هم از نوع واقعیش میدانستند و در عین حال از ابزار خشم مسلمانان بسی شرمنده بودند. و تلویحا احساس پاک مسلمین و بروز به هنگام آن را محکوم می کردند. هنوز یادمان نرفته روزگار تساهل و تسامحی را که حاصلی جز در نوردیده شدن مرزهای جغرافیایی مان توسط دشمن نداشت ولی این بار ما نمی گذاریم مرزهای عقیدتیمان به دست جماعتی یانکی منش درنوردیده شود.و همواره در گوش شیعه مستبصر این فراز از خطبه 27 نهج البلاغه پیچیده است که:"ذلیل و خوار نشد مگر قومی که در خانه خودش با دشمنش جنگید"

  • پسر روشن آب

هدی اقا سلطان در پرتگاه دوزخ

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

اتفاقات سال 88 نقطه عطف بسیاری از بدعت ها و خرق عادت های نامیمون گشت که یکی از سیاه ترین آنها سینه چاکی برای اسراییل بود.واقعه ای که شاید بیشتر از هر چیزی تنه به تنه سندرم استکهلم میزد.

چندی پیش هدی اقا سلطان خواهر ندا آقا سلطان مقتول جنجالی ایام فتنه 88 در صفحه فیس بوک خود پیامی را منتشر کرد که در عین عامی بودن کاری هم بود و باید اعتراف کرد که در چند جمله کوتاه مقصود خود را به خوبی منتقل کرد و در توهینی آشکار به شهید طهرانی و آرمان های انقلاب در واقع با یک تیر چند نشان زد.


  • پسر روشن آب

یامین پور در جمع ما!

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۱۳ ب.ظ | ۰ نظر

دیروز11 شهریور 91 ساعت 6 بعد از ظهر-آمفی تائتر دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد-طرح ولایت

وحید یامین پور ، کسی که شاید غالبا با آغاز تب انتخاباتی 88 در تلویزیون شناسمان شد.

همو،بسی خودمانی تر از آن در جمع ما نشسته بود که حضورش را تشخیص دهم به ناگاه با اعلام مجری-که از قضا او هم شناس بود-دیدم همانی که لختی پیش از برش گذر کرده بودم برخاست و پشت تریبون چفیه سنجاق شده ای جا خشک کرد.

دست اندر کاران پس از سلام تازه دریافتند صدای محفل اندر اشکالی است... با کمی بالا و پایین سخن اغاز نمود ...همان دم خیلی بی تعارف از پخمه وار بودن ما گفت ما به اصطلاح "افسران جنگ نرم"...و گفت چنین برقی در چشمانتان ندیدم.

میخواست اگر بتواند اهمیت رسانه را برایمان جا بیندازد این را خودش میگفت. از سی ان ان گفت که وزات خارجه امریکا و شورای روابط خارجی ان کشور بدون این امپراطوری رسانه ای هیچ اند.مستند بی بی سی در مورد لیبی را مطرح نمود که در آن چقدر دولت انگلیس درباره جریان موسی کوسی مورد نقد قرار میگیرد و او خودش چقدر فکر کرده بود که چرا؟ و بعد خطاب به ما میگفت انگار رسانه سلطنتی انگلیس میخواهد بگوید اعتبار رسانه ای من از اعتبار حاکمیت سیاسی مهم تر است...باورتان نمیشود که میگفت اینها بعضا جامعه مخاطبینش یک نفر است

  • پسر روشن آب

امام زمان یا امام مکان مسئله این است؟

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۹ ب.ظ | ۰ نظر

نکته جالبی که میتواند سرآغاز نوع جدیدی از تئوریزه پردازی ها پیرامون دکترین مهدی (مهدویت) باشد توجه و مداقه درباره خود واژه مصطلح ولی بسیار عمیق امام زمان میباشد.

این که چرا امام ما را پیشوای و صاحب زمان خوانده اند نه طلایه دار و مالک مکان؟؟؟

آیا میتوان این گونه احتمال داد که نوعی کد نمایی برای شیعه در این مورد مغفول واقع شده باشد... 

  • پسر روشن آب

اباصالح التماس دعا

پسر روشن آب | پنجشنبه, ۲ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۸ ب.ظ | ۰ نظر

لینک دانلود قبلی مربوط به دکلمه این سرود زیباست اما لینک جدید با صدای دلنشین و جانسوز حاج منصور ارضی گذاشته شده. دانلود کنید و لذت ببرید.

نمودنم اسمشو چی باید بزارم تواشیح ، مداحی ، دعا یا ...

اما هرچی هست میدونم که خیلی تکان دهنده و عمیقه ؛

و البته در قوی کردن ارتباط و افزایش ارادت به آقا امام زمان بسیار موثر ؛

 

جاتون خالی این رو در راه مسجد الحرام بعد از اینکه کاروان دانشجوییمان برای سومین بار محرم شده بود برای بچه های کاروان در اتوبوس پخش کردم که با استقبال گرم آنان رو به رو شد اما از بد حادثه صفحه ی گوشیم خراب شده بود و نمیتونستم اونو برای بچه ها بلوتوث کنم .حال امیدوارم اونها و البته دیگر دوستان کاربر اینترنت و دوستداران حقیقت بتوانند این نوای زیبا رو از اینجا دانلود کنند.

 

متن مداحی "ابا صالح التماس دعا" :

ابا صالح التماس دعا هر کجا رفتی یاد ما هم باش

نجف رفتی کاظمین رفتی کربلا رفتی یاد ما هم باش

ابا صالح یا ابا صالح

مدینه رفتی به پا بوسه مادرت زهرا یاد ما هم باش

به دیدار قبر مخفی از کوچه ها رفتی یاد ما هم باش

شب جمعه کربلا رفتی

یاد ما هم کن چون زدی بوسه

کنار قبر ابوالفضل باصفا رفتی یاد ما هم باش

ابا صالح یا ابا صالح

نماز حاجت که می خوانی از برای فرج مسجد کوفه

شدی محرم در مناسک حج یا منا رفتی یاد ماهم باش

ابا صالح یا ابا صالح


لینک دانلود جدید : فایل MP3 

حجم : 1.29MB

**دانلود**با صدای حاج منصور ارضی



لینک دانلود قبلی:   

فایل MP3 

حجم : 1.49MB

**دانلود**عادی

  • پسر روشن آب